پارساپارسا، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

پارسا پسر پاییزی من

پارسا در 18 و 19 ماهگی

1392/4/20 14:14
نویسنده : مامانی جیجو
1,260 بازدید
اشتراک گذاری

1

تو یه چشم به هم زدن 18 و 19 ماه گذشت و پارسایی من از مرز 1سال  و نیمگی رد شد ...

یه مدت اینترنتمون قطع بود و نتونستم مطلب 18 ماهگی رو جدا بذارم و حالا این 2 ماه رو با هم گذاشتم ...

این روزا خیلی بامزه و شیطون تر شدی ،خیلی چیزا رو دیگه کامل می فهمی ،بیشتر وسایل خونه رو میشناسی و اگه یه چیزی بخوایم میری برامون میاری ،مثلا وقتی دیگه نمی خوام تی وی نگاه کنم ،میگم خاموشش کن ،تو هم سریع می ری خاموشش می کنی ...

وقتی دستشویی کرده باشی و بخوام ببرمت دستشویی ،می گم برو پاخشک کنت رو بیار ،می ری از تو اتاقت میاری و میری در دستشویی می ایستی تا من بیام ...

این ماه سرماخورده بودی و آب بینی ت میومد ،خودت دستمال برمیداشتی و بینی ت رو تمیز می کردی ...

مرتب آچار به دستی ،یه بار بابایی رو دیدی که داشت پیچ در کابینت رو محکم می کرد ،تو هم از فرداش آچار می گیری دستت و هر جا پیچ می بینی می خوای سفت کنی ...

عاااااشق آب باز ی هستی ، الکی به من مگی آب می خوام بعد آب که بهت می دم یه کم می خوری بعد فرار می کنی و از صبح که میشه مرتب در حال آبیاری گل های قالی هستی...ههههههه....اگه ازت بگیرم گریه می کنی ،رو میز ،رو مبل ،اسباب بازی ها ،تخت ...هر جا دم دستت باشه رو خیس می کنی و میری ...

حرف زدنت هم یه کم بهتر شده و کلمه های ماما ،بابا ،آب ،نه ،حاجی ،عزّی ،عزیزم ،بچه بد ،هویج ،جوجه ،تاب تاب ،رو میتونی بگی ولی همش رو خیلی واضح نمی تونی بگی ،فقط بابا ،آب ،نه رو خیلی و به میل خودت تکرار می کنی ،بقیه رو اگه ازت بخوام که بگی می گی و فقط هم یه بار تکرار می کنی ...کلا کلمه جدید رو که بخوای بگی فقط حرف اولش رو درست می گی ،مثلا " سلام " رو فقط می گی "س" بقیش رو درست نمی گی ...

هر وقت آب بخوای می گی "آم" پشت سر هم می گی آم آم آم ...تا آبت بدم وقتی هم دیگه نخوای بخوری مرتب می گی "نه ،نه ،نه " حالا من ازت نپرسیدم بازم می خوای یا نه ولی تو پشت سر هم می گی نه نه نه نه ...

عاشق حمامی به خاطر آب بازیش ! هر کسی می خواد بره حمام تو هم همراهش می خوای بری ! قبلا اگه می خواستیم ببریمت حمام گریه می کردی حالا اگه نبریمت حمام گریه می کنی !!!!!

تو 18 ماهگیت یه دونه دندون آسیابی سمت چپ بالات هم در اومد و 16 دندونه شدی ،4 تا دندونه دیگه داری دربیاد که دندونات تکمیل بشه ...

جویدنت بهتر شده و دیگه وقتی جایی می ریم خیالم راحته که گرسنه نمی مونی ،هرچند همچنان بد غذایی و با هزار کلک باید بهت غذا بدم و وقتی از خونه بیرون می ریم و اطرافت شلوغ باشه دیگه غذا نمی خوری و همش می خوای بازیگوشی کنی ،منم دیگه به خودم قبولوندم و بیرون از خونه خیلی بهت اصرار نمی کنم برای غذا خوردن این جوری هم اعصاب خودم راحته هم تو البته بیشتر تو !!! ولی تو خونه که تنها هستیم باز بهتر غذا می خوری ،به خاطر همین خیلی دوست ندارم از خونه بیرون برم چون برنامه غذاییت کلا میریزه به هم ....

غذا هایی هم که دوست داری ،جوجه کباب ،هندونه ،مغز تخمه کدو ،پسته ، خیار و جدیدا هم کشف کردم که گوجه هم دوست داری و هر وقت در یخچال باز میشه سریع می ری گوجه برمیداری ...می بینی چقدر منو ت متنوع هست ....کلا  بخوای حساب کنی هیچی دوست نداری ....تازه این چیزایی رو هم که دوست داری بعضی وقتا لب نمی زنی ...

واکسن 18 ماهگیت هم با 3 هفته تاخیر زدم ،و فعلا تا 6 سالگی راحتی ؛ من شنیده بودم که این واکسنه تب داره و بعدش نمی تونن راه برن و پاشون درد می کنه ،ما هم بعد از واکسن رفتیم خونه مامان جون و انگار نه انگار که واکسن زده بودی مدام در حال فضولی بودی و بدو بدو می کردی ،عصرش هم رفتیم بیرون و کلی راه رفتی ،تعجب کرده بودم که طوریت نشده ،تا اینکه از ساعت 8 و 9 شب دیگه کم کم تب کردی و لنگون لنگون راه می رفتی خیلی بامزه بود ولی با این وجود باز هم اذیت می کردی و نمی نشستی ،تا فرداش این جوری بودی و بهت استامینوفن که میدادم بهتر می تونستی راه بری و تبت هم میومد پایین ...

2

ادامه عکسای 18 و 19 ماهگیت  و یه تعداد از عکسا هم مربوط به سفر 2 روزه به تنگ براق اقلید 

رو در ادامه مطلب ببینید...

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

25

 

10

 

11

 

اینم چند تا عکس از خرابکاری ها و شیطنت هات

12

 

13

 

14

 

16

 

17

 

اینم عکسای تنگ براق

18/

 

19

 

20

 

22

 

23

 

24

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

شبنم
19 شهریور 92 17:53
سلام دوستان عزیزم این سایت تازه راه اندازی شده تا بتونید از عکس های فرزند عزیزتون با هزینه ای کم کلیپ داشته باشید هر سئوالی دارید در این بخش مطرح کنید در اولین فرصت پاسخ داده می شه http://babyclip.persianblog.ir/ همچنین طراحی تقویم سال 93 با عکس کودک دلبندتان انجام میشود ،از طرح های ما دیدن فرمائید بهترین هدیه برای عیدی دادن به اقوام نزدیک