پارساپارسا، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

پارسا پسر پاییزی من

پارسا در 23 و 24 ماهگی

1392/9/19 0:17
نویسنده : مامانی جیجو
1,076 بازدید
اشتراک گذاری

 

1

پسر قشنگم ماه 23 و 24 هم گذشت و گل پسر من 2 ساله شدی …

این روزها خیلی شیرین زبون شدی با وجودی که هنوز کامل حرف نمی زنی ولی با همون کلمات دست و پا شکسته ای که بلدی و به کمک ایما و اشاره همه منظورت رو کامل می رسونی ،ولی بعضی وقتا هم یه چیزی رو می گی که من نمی فهمم و مرتب تکرارش می کنی و من واقعا کلافه می شم …

بعضی کلمات هم هست که برات خیلی کاربرد داره ؛چون فقط یه معنی نمی ده ،حالا فکر کن چه کار سختیه فهمیدن این که تو چی می گی !!!!

مثلا ،کلمه ی  ساده "آبی "

قصه آبی سر دراز دارد ! …هر چیز رنگی که می بینی می گی آبی که منظورت رنگ آبی هست ….وقتی آب می خوای هم می گی آبی ….وقتی چیزی خیس باشه هم می گی آبی …وقتی کسی گریه می کنه هم می گی آبی ( یعنی از چشمش آب میاد که منظورت همون اشک هست ) …وقتی می خوای بگی چراغ روشن کن هم می گی آبی ،که البته این یه مورد رو بعضی وقتا می گی آبی زرد ! ،یه چراغ تو اتاقت هست که آبیه حالا دیگه به همه ی چراغها می گی آبی ،بارون هم که بیاد می گی آبی

خلاصه که از صبح تا شب از بس می گی آبی دیونه می شم …

جمله هم فقط 2 کلمه ای می گی مثلا می گی آقا برو ،فعل فقط برو ،بیا ،بده می گی

مثلا جمله های این جوری هم می گی : الو بابا دَدَر ،یعنی داری زنگ می زنی به بابایی که بیاد ببردت دَدَر …

وقتی غذا نمی خوری بهت میگیم الان آقا میاد می بردت ،تو هم بلند می گی " آقا برو مامان " یعنی آقا برو مامانم اینجاست …آخرش هم می گی "دِ" که من عاشق این "دِ" گفتنات هستم ،هر وقت داری دعوا می کنی آخرش می گی دِ…

دیگه نزدیک به 2ماه  هست که از شیر گرفتمت ولی اون جوری که انتظارش رو داشتم غذا خوردنت بهتر نشد ،نسبت به قبل یه کم بهتر شدی ولی بازم بد غذایی می کنی ،از وقتی هم از شیر گرفتمت خواب روزت زیادتر شده ،ظهر ها نزدیک 2 ساعت می خوابی ولی قبلا 5/1 ساعت بیشتر نمی خوابیدی ،صبح ها هم زودتر بیدار میشی ،ساعت 8 نهایتا 9 بیداری …

صدای بیشتر حیوات هم بلدی مثل کلاغ ،خروس ،جوجه, قورباغه ,سگ ،بَبعی ،بز ,گاو ،گربه ،سگ ،اسب ،شیر ،کبوتر …

امسال تولدت رو خیلی مختصر گرفتیم ولی خدارو شکر خوب بود ،یه بار خونه مامان من یه  بار هم خونه مامان بابایی؛

پسرم ،قند عسلم ،عزیز دلم ،24 ماه گذشتُ گذشتُ گذشت و 2 ساله شدی …

تولد 2 سالگی تو و تولد 2 سالگی مادری من هم مبارک …

تنها آرزویی که برات دارم ،سلامتی و سربلندیت در تمام مراحل زندگیت هست …

2

3

بقیه عکسها رو در ادامه مطلب ببینید ...

4

٢٢ ماه و ٨ روزگی ...شاهچراغ ...روزی که از شیر گرفتمت

 

5

 

6

اینجا رفته بودی روی میز و  خوابت برده بود

 

11

اینجا هم مشغول خمیر بازی با خمیر هایی که خودمون درست کردیم هستی

 

8

 

9

مشغول بازی با وسایل آشپزخونه که البته کار همیشگیته

 

10

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)